فرهنگی و آموزشی

آموزش و پرورش- علمی- فرهنگی-دانلود-طرح درس- سرگرمی آموزشی- مقالات ویژه - نمونه سوال

فرهنگی و آموزشی

آموزش و پرورش- علمی- فرهنگی-دانلود-طرح درس- سرگرمی آموزشی- مقالات ویژه - نمونه سوال

فرهنگی و آموزشی
این وبلاگ با هدف ارتباط بیشتر و مستمر با همکاران عزیز و زحمتکش(معلمان و دانشجو معلمان) و دانش آموزان راه اندازی شده است در این وبــــــلاگ قــصد داریم با کمــــک و مساعدت شما عزیزان و استفاده از نظرات ارزشمند شما گامی در جهت افزایش سطح علمی یکدیگر بنماییم.
مسلما هر مطلب ارزشمندی که از جـــانـــب شـــما عـــزیزان در مـــوارد تدریس،یادگیری و یا ارزشیابی برای ما ارسال شود به نام خود شما در وبلاگ گنجانده می شود.
ایمیل: bahmankazemi@hotmail.com

پیروز و سربلند باشید.
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

 زبان: فارسی  نویسنده: نا مشخص
 نوع فایل: PDF
 تعداد صفحات: 121  ناشر: دفتر اطلاع رسانی و سنجش افکار
 حجم کتاب: 1.14 مگابایت

دانلود

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۳
بهمن کاظمی

 زبان: فارسی                                                   نویسنده: امیر کشفی

 نوع فایل: PDF

 تعداد صفحات: 74                                            ناشر: آی آر پی دی اف

 حجم کتاب: 888 کیلوبایت

کتاب نگاهی به زندگی و آثار برتراند راسل

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۹
بهمن کاظمی

بِسْمِ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحیمِ

من‏المؤمنین‏رجال‏صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی‏نحبه و منهم من ینتظر و مابدلواتبدیلا.

«قرآن کریم- الاحزاب آیه23»

سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشة نبرد و عارف شب‏های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.

سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالک‏اشتر جنوب لبنان و حمزة کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید.

این مروری است گذرا و سریع، بر حیات کوتاه اما پرحادثه و سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران.

تـولد:

دکتر مصطفی چمران در سال 1311 در تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولک متولد شد.

تحصیـلات:

وی تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیک پامنار، آغاز کرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند؛ در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1336 در رشتة الکترومکانیک فارغ‏التحصیل شد و یک‏سال به تدریس در دانشکدة‌ فنی پرداخت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۴
بهمن کاظمی

ابوالحسن علی بن احمد نسوی مشهور به استاد مختص(زاده ۳۹۳ قمری در ری و درگذشته ۴۷۲ قمری) یکی از ریاضی‌دانان بزرگ ایرانی است که در اوخر قرن چهارم و آغاز قرن پنچم هجری زندگی می‌کرد. او کتابی به نام المغنی فی الحساب الهندی دربارهٔ ریاضی هندی به پارسی نوشت و سپس آن را به عربی ترجمه کرد. نسوی کتاب‌های دیگری نیز در ریاضی نوشته‌است که مشهورترین آنها کتاب الشباع است. این کتاب‌ها به زبان عربی نوشته شده‌اند.

در زمان سلطان مجدالدولهٴ دیلمی (متوفی در ۱۰۲۹ - ۱۰۳۰ میلادی) و جانشینش برآمد. ریاضی‌دان ایرانی. پیش از سال ۱۰۳۰ میلادی رساله‌ای به زبان فارسی دربارهٴ اعمال حساب نوشت، و بعداً در زمان جانشین مجدالدوله آن را تحت عنوان المُقْنِع فی الحساب الهندی (در این کتاب روش محاسبه با دستگاه شمارش اعشاری آورده شده‌است) به عربی ترجمه کرد. او کتاب الاشباع را هم راجع به مأخوذات ارشمیدس و قضیهٴ منلاوس نوشت. در کتاب حساب تقسیم کسور و استخراج جذر و کعب را (جذر ۵۷٬۳۴۲؛ کعب۲۹۶و۶۵۲و۳) تقریباً به روش امروزی شرح می‌دهد. جالب توجه‌است که نسوی کسور دهدهی را جانشین کسور شصتگانی می‌کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۶
بهمن کاظمی

ترجمه و برگرفته شده از مقاله ی : برای هوشمند سازی مدارس به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

اثر sachi nishio مسئول مدارس هوشمند ژاپن

ترجمه: جواد فیض اله زاده

راهنمای کاربردی هوشمند سازی مدارس در آذر ماه ۹۰ تدوین شده است ،  مطالعه ی مقاله ی زیر را به کلیه علاقه مندان و صاحب نظران ( معلمان ، مدیران ، مسئولان و ... ) توصیه می نماییم  .

کلاس هوشمند

در این مقاله ی کاربردی شما با انواع پروژکتور  ، برد هوشمند  ، تجهیزات هوشمند سازی  ، تکنولوژی های ساخت  ، نرم افزار های مورد نیاز  ، مزایا و معایب انتخاب هر یک از آن ها آشنا خواهید شد ...


download.gif

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۱۰
بهمن کاظمی

دستورالعمل شماره 92692-9/5/92  فرآیند اجرایی نحوه محاسبه و تطبیق آموزش های کارکنان وزارت آموزش و پرورش، نحوه بررسی و تأیید و  صدور گواهینامه نوع دوم" با امضای مقام عالی وزارت

 

 برای دریافت دستورالعمل روی فایل ضمیمه کلیک کنید.

فایل ضمیمه

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۲
بهمن کاظمی
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۰۱
بهمن کاظمی

۲- لطفا نحوه محاسبه تفاوت تطبیق در قانون مدیریت خدمات کشوری را اعلام فرمائید ؟
نحوه محاسبه حقوق کارمندان دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت گام به گام و عملی با استفاده از الگوریتم

مجموع کل حقوق مشمول کسوربازنشستگی به استثنای سختی کار سال 87=B

مجموع کل حقوق سال 87 =A
امتیاز * (امتیازات مکتسبه شغل ، شاغل و مدیریت =c =(D
E1=B-Dتفاوت تطبیق
جمع امتیازات عائله و اولاد=T
H=(C + T*600)+E1+ T
۱- نحوه تطبیق کارکنان با قانون مدیریت خدمات کشوری و محاسبه اقلام حقوقی را توضیح می دهید.
الف : نحوه محاسبه امتیاز قانون
نحوه محاسبه امتیازات شغل
نحوه محاسبه امتیازات شاغل
نحوه محاسبه امتیازات حق مدیریت
نحوه محاسبه ایثارگری
(عائله مندی و اولاد ، بدی آب و هوا ، سختی کار و...)

ب : نحوه تطبیق

الف: در اجرای این دستورالعمل و پس از تعیین امتیاز کارمندان، بدواً امتیاز کارمند با ضریب 500 محاسبه می شود.

ب: در صورتی که حقوق ثابت و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی هر یک از کارمندان که به موجب قوانین و مقررات قبلی دریافت می نمودند کاهش یابد تا میزان دریافتی قبلی (حقوق و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی مندرج در آخرین حکم کارگزینی سال 1387) به عنوان تفاوت تطبیق ، برای کارمند منظور می شود.
ج: این تفاوت تطبیق در حکم حقوق ثابت کارمند تلقی شده و با ارتقاء های بعدی مستهلک نشده و مانع از افزایش های بعدی نیز نخواهد بود این تفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی یا وظیفه وی نیز ملاک عمل قرار گرفته است.

مرحله اول : تطبیق با ضریب 500

مرحله دوم : افزایش با ضریب 600

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۳۸
بهمن کاظمی