بِسْمِالله الرََّّحْمنِ الرََّّحیمِ
منالمؤمنینرجالصدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضینحبه و منهم من ینتظر و مابدلواتبدیلا.
«قرآن کریم- الاحزاب آیه23»
سخن گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، از اسوهای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، از شیر بیشة نبرد و عارف شبهای قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.
سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد مکتب علی(ع)، این مالکاشتر جنوب لبنان و حمزة کربلای خوزستان سخت و دشوار است. چرا که حتی نمیتوان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نبایست انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمایئم، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیارهای خاکی نمیشود توصیف نمود و سنجید.
این مروری است گذرا و سریع، بر حیات کوتاه اما پرحادثه و سراسر تلاش، ایثار، عشق و فداکاری شهید دکتر مصطفی چمران.
دکتر مصطفی چمران در سال 1311 در تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولک متولد شد.
وی تحصیلات خود را در مدرسه انتصاریه، نزدیک پامنار، آغاز کرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند؛ در دانشکده فنی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و در سال 1336 در رشتة الکترومکانیک فارغالتحصیل شد و یکسال به تدریس در دانشکدة فنی پرداخت.
ابوالحسن علی بن احمد نسوی مشهور به استاد مختص(زاده ۳۹۳ قمری در ری و درگذشته ۴۷۲ قمری) یکی از ریاضیدانان بزرگ ایرانی است که در اوخر قرن چهارم و آغاز قرن پنچم هجری زندگی میکرد. او کتابی به نام المغنی فی الحساب الهندی دربارهٔ ریاضی هندی به پارسی نوشت و سپس آن را به عربی ترجمه کرد. نسوی کتابهای دیگری نیز در ریاضی نوشتهاست که مشهورترین آنها کتاب الشباع است. این کتابها به زبان عربی نوشته شدهاند.
در زمان سلطان مجدالدولهٴ دیلمی (متوفی در ۱۰۲۹ - ۱۰۳۰ میلادی) و جانشینش برآمد. ریاضیدان ایرانی. پیش از سال ۱۰۳۰ میلادی رسالهای به زبان فارسی دربارهٴ اعمال حساب نوشت، و بعداً در زمان جانشین مجدالدوله آن را تحت عنوان المُقْنِع فی الحساب الهندی (در این کتاب روش محاسبه با دستگاه شمارش اعشاری آورده شدهاست) به عربی ترجمه کرد. او کتاب الاشباع را هم راجع به مأخوذات ارشمیدس و قضیهٴ منلاوس نوشت. در کتاب حساب تقسیم کسور و استخراج جذر و کعب را (جذر ۵۷٬۳۴۲؛ کعب۲۹۶و۶۵۲و۳) تقریباً به روش امروزی شرح میدهد. جالب توجهاست که نسوی کسور دهدهی را جانشین کسور شصتگانی میکند.
ترجمه و برگرفته شده از مقاله ی : برای هوشمند سازی مدارس به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟
اثر sachi nishio مسئول مدارس هوشمند ژاپن
ترجمه: جواد فیض اله زاده
راهنمای کاربردی هوشمند سازی مدارس در آذر ماه ۹۰ تدوین شده است ، مطالعه ی مقاله ی زیر را به کلیه علاقه مندان و صاحب نظران ( معلمان ، مدیران ، مسئولان و ... ) توصیه می نماییم .
در این مقاله ی کاربردی شما با انواع پروژکتور ، برد هوشمند ، تجهیزات هوشمند سازی ، تکنولوژی های ساخت ، نرم افزار های مورد نیاز ، مزایا و معایب انتخاب هر یک از آن ها آشنا خواهید شد ...
۲- لطفا نحوه محاسبه تفاوت تطبیق در قانون مدیریت خدمات کشوری را اعلام فرمائید ؟
نحوه محاسبه حقوق کارمندان دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت گام به گام و عملی با استفاده از الگوریتم
مجموع کل حقوق مشمول کسوربازنشستگی به استثنای سختی کار سال 87=B
مجموع کل حقوق سال 87 =A
امتیاز * (امتیازات مکتسبه شغل ، شاغل و مدیریت =c =(D
E1=B-Dتفاوت تطبیق
جمع امتیازات عائله و اولاد=T
H=(C + T*600)+E1+ T
۱- نحوه تطبیق کارکنان با قانون مدیریت خدمات کشوری و محاسبه اقلام حقوقی را توضیح می دهید.
الف : نحوه محاسبه امتیاز قانون
نحوه محاسبه امتیازات شغل
نحوه محاسبه امتیازات شاغل
نحوه محاسبه امتیازات حق مدیریت
نحوه محاسبه ایثارگری
(عائله مندی و اولاد ، بدی آب و هوا ، سختی کار و...)
ب : نحوه تطبیق
الف: در اجرای این دستورالعمل و پس از تعیین امتیاز کارمندان، بدواً امتیاز کارمند با ضریب 500 محاسبه می شود.
ب: در صورتی که حقوق ثابت و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی هر یک از کارمندان که به موجب قوانین و مقررات قبلی دریافت می نمودند کاهش یابد تا میزان دریافتی قبلی (حقوق و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی مندرج در آخرین حکم کارگزینی سال 1387) به عنوان تفاوت تطبیق ، برای کارمند منظور می شود.
ج: این تفاوت تطبیق در حکم حقوق ثابت کارمند تلقی شده و با ارتقاء های بعدی مستهلک نشده و مانع از افزایش های بعدی نیز نخواهد بود این تفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی یا وظیفه وی نیز ملاک عمل قرار گرفته است.
مرحله اول : تطبیق با ضریب 500
مرحله دوم : افزایش با ضریب 600