فرهنگی و آموزشی

آموزش و پرورش- علمی- فرهنگی-دانلود-طرح درس- سرگرمی آموزشی- مقالات ویژه - نمونه سوال

فرهنگی و آموزشی

آموزش و پرورش- علمی- فرهنگی-دانلود-طرح درس- سرگرمی آموزشی- مقالات ویژه - نمونه سوال

فرهنگی و آموزشی
این وبلاگ با هدف ارتباط بیشتر و مستمر با همکاران عزیز و زحمتکش(معلمان و دانشجو معلمان) و دانش آموزان راه اندازی شده است در این وبــــــلاگ قــصد داریم با کمــــک و مساعدت شما عزیزان و استفاده از نظرات ارزشمند شما گامی در جهت افزایش سطح علمی یکدیگر بنماییم.
مسلما هر مطلب ارزشمندی که از جـــانـــب شـــما عـــزیزان در مـــوارد تدریس،یادگیری و یا ارزشیابی برای ما ارسال شود به نام خود شما در وبلاگ گنجانده می شود.
ایمیل: bahmankazemi@hotmail.com

پیروز و سربلند باشید.
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

در این پست یک نمونه طرح درس روزانه مربوط به زبان انگلیسی که توسط دبیر محترم زیان آقای رسول سرودی در اختیار ما گذاشته شده است بنابه درخواست برخی از بینندگان قرار می گیرد.امیدوارم مورد پسند واقع گردد.

حجم فایل ۲۷ کیلوبایت

دانلود طرح درس

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۰ ، ۱۹:۲۵
بهمن کاظمی

طرح درسی

نوشتن طرح درسبرای دریافت یک نمونه طرح درس مربوط به ماده درسی حرفه و فن درس گل ها و گیاهان زینتی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

طرح درس در قالب word                         ارائه درس در قالب power point

نام دبیر: خانم یگان زاده

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۰ ، ۲۰:۲۹
بهمن کاظمی

طرح درسبرای دریافت یک نمونه طرح درس مربوط به ماده درسی حرفه و فن درس سیستم بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

طرح درس در قالب word                         ارائه درس در قالب power point

نام دبیر: خانم یگان زاده

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۰ ، ۱۹:۳۵
بهمن کاظمی

نتیجه مداری چیزی است که ذهن و اندیشه تربیتی ما را در مدارس شکل می‌دهد. به همین دلیل ارزشیابی‌های پیشرفت تحصیلی بر نتیجه‌ی نهایی یادگیری متمرکز شده و امتحانات پایانی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و پایه قضاوت در مورد آن چیزی قرار می‌گیرند که دانش‌آموزان به آن دست یافته‌اند. در این نوع ارزشیابیها دانسته‌ها تنها چیزی هستند که مورد سنجش قرار می‌گیرند و چگونه دانستن، توانستن و عمل‌کردن در جریان آن محو و ناپیدا می‌شود. آیین‌نامه امتحانات دونوبتی با پیش‌بینی سهم برای فرایند یادگیری در ارزش گذاری به جریان رشد دانش‌آموزان رویکردی را بوجود آورده است که از طریق آن می‌توان هویت فردی دانش‌آموزان را مورد توجه جدی قرار داد. توجه به فعالیتهای مستمر دانش‌آموزان در قالب سنجش عملکرد و نحوه کوشیدن دانش‌آموزان ضمن آشکار کردن سرمایه منحصر به فرد فطری هر کدام از آن‌ها امکان تولید دانش و نوآوری و خلاقیت را فراهم می‌کند. فرایندها و فرآورده‌های یادگیری غیر شناختی دانش‌آموزان با روشهای معمول سنجش یادگیری قابل اندازه‌گیری نیستند. بنابراین معلمان باید این مسئله را مورد توجه قرار داده و راه‌های جدیدی را برگزینند (دانش پژوه، 1380).

ارزشیابی مستمر مفهومی است که مقامات عالی تصمیم‌گیرنده در آموزش و پرورش پس از سالها بحث و تبادل نظر در رشته های تخصصی برای اهمیت دادن به چرخه‌ی (تدریس- یادگیری- ارزشیابی) و به عبارتی اعتلای سطح کیفی آموزش و یادگیری به وجود آورده‌اند. مسوولان آموزش و پرورش در نتیجه بحث و تبادل نظر به این توافق رسیدند که با کاهش یک نوبت از امتحانات پایانی فرصتهای آموزشی بیشتر به معلمان داده خواهد شد تا همزمان با اجرای ارزشیابیهای مستمر سطح کیفی تدریس و یادگیری را افزایش دهند. از نظر نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح دو نوبتی شدن امتحانات و درج ماده و تبصره‌هایی برای ارزشیابی مستمر در آیین‌نامه امتحانات دوره ابتدایی و راهنمایی این مفهوم را بیش از پیش تقویت و گسترش داده است (خوش خلق، 1381).

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۰ ، ۱۸:۴۶
بهمن کاظمی
جهت مشاهده و دریافت نمونه های طرح درس همکاران در رشته ها و مقاطع مختلف روی لینک های زیر کلیک نمایید.


طرح درسنمونه های طرح درس دوره راهنمایی تحصیلی                                                                         

طرح درسنمونه های طرح دوره متوسطه

طرح درسنمونه طرح درس فنی وحرفه ای وکاردانش

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۰ ، ۱۹:۰۵
بهمن کاظمی

برای مشاهده pdf کتاب های درسی ابتدا فایل مربوطه را از اینجا دانلود نموده و برای نصب آن بروی کلید های Next کلیک کرده و رمز ۱۲۳۴۵۶ را در قسمت مربوطه وارد کنید.                                                         

جغرافیا                                                   تاریخ                                          تعلیمات اجتماعی

علوم تجربی                                           ریاضی                                        حرفه و فن

آموزش قرآن                                            عربی                                        زبان انگلیسی

فارسی                                       

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۰ ، ۰۰:۳۰
بهمن کاظمی

برای مشاهده pdf کتاب های درسی ابتدا فایل مربوطه را از اینجا دانلود نموده و برای نصب آن بروی کلید های Next کلیک کرده و رمز ۱۲۳۴۵۶ را در قسمت مربوطه وارد کنید.                                                        

جغرافیا                                                 تاریخ                                             تعلیمات اجتماعی

عربی                                                 آموزش قرآن                                      تعلیمات دینی

علوم تجربی                                         ریاضی                                           حرفه و فن

زبان انگلیسی                                     ادبیات فارسی

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۰ ، ۰۰:۱۸
بهمن کاظمی

برای مشاهده pdf کتاب های درسی ابتدا فایل مربوطه را از اینجا دانلود نموده و برای نصب آن بروی کلید های Next کلیک کرده و رمز ۱۲۳۴۵۶ را در قسمت مربوطه وارد کنید.                                                         

جغرافیا                                                   تاریخ                                           تعلیمات اجتماعی

علوم تجربی                                          حرفه و فن                                      تعلیمات دینی

عربی                                                   زبان انگلیسی                                ادبیات فارسی

ریاضی                                                 آموزش قرآن

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۰ ، ۰۰:۱۱
بهمن کاظمی
در این پست یک مقاله تحقیقی تحت عنوان " بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان مدرسه راهنمایی معراج در درس ریاضی " را که سال تحصیلی قبل انجام داده بودم را در اختیار شما قرار می دهم. امیدوارم مورد پسندتان قرار بگیرد.

پسورد فایل زیپ : www.tya.blogfa.com

حجم فایل: ۶۰۳ کیلو بایت

دانلود رایگان مقاله

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۰ ، ۱۸:۱۱
بهمن کاظمی

مدارس هوشمند چیست؟

مدرسه هوشمند (smart school) در واقع مرحله برتری در کاربری فناوری اطلاعات در نظام آموزش کشور است . مدرسه ای است که مدیریت و کنترل آن مبتنی بر فناوری شبکه و رایانه است و محتوای بیشتر درسهای آن الکترونیکی است ، و نظام ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند ( الکترونیکی) است...

مقدمه

آموزش رایج در مدارس کشور، یک آموزش سنتی و یا به عبارت دیگر آموزش فقط شنیداری می باشد. حداکثر اقدام تصویری در خصوص موضوعات مورد آموزش، نصب بعضی پوسترهای رنگی بر روی تخته سیاه کلاس می باشد. در روش دیداری- شنیداری سعی می شود آموزش به کمک فیلم ، انیمیشن، نماهنگ و ... ارائه گردد. در این روش ماندگاری مطلب قریب به 20 سال می باشد در حالی که ماندگاری مطلب در روش شنیداری حداکثر 6 ماه است. در ضمن در روش دیداری- شنیداری مطالب علمی در محیطی جذابتر و در مدت زمان کمتر قابل انتقال است

 در مدارس معمولی، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها، برنامه های درسی، سؤالات تمرینات اضافه، امتحانات کلاس و ... می شود. اما در مدارس چندرسانه ای علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا، اسلاید و ... استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد. این قدم اول در راه حرکت به سمت مدارس هوشمند است.
درباره ی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی (و به طور خاص مدارس) دو رویکرد متفاوت وجود دارد. برخی معتقدند، اثر فناوری های جدید تدریجی است و صرفاً انتقال برنامه ی درسی سنتی را کارآمدتر می سازد و در واقع، دسترسی به اطلاعات سریع تر می شود. رویکردی دیگر معتقد است ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به مدرسه ها، هدف ها و ابزارهای تعلیم و تربیت را به طور اساسی تغییر می دهد. از این دیدگاه فناوری اطلاعات بر مرزهای ساختاری نظام آموزش سنتی فایق می آید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۰ ، ۱۷:۲۲
بهمن کاظمی