در این پست یک نمونه طرح درس روزانه مربوط به زبان انگلیسی که توسط دبیر محترم زیان آقای رسول سرودی در اختیار ما گذاشته شده است بنابه درخواست برخی از بینندگان قرار می گیرد.امیدوارم مورد پسند واقع گردد.
حجم فایل ۲۷ کیلوبایت
در این پست یک نمونه طرح درس روزانه مربوط به زبان انگلیسی که توسط دبیر محترم زیان آقای رسول سرودی در اختیار ما گذاشته شده است بنابه درخواست برخی از بینندگان قرار می گیرد.امیدوارم مورد پسند واقع گردد.
حجم فایل ۲۷ کیلوبایت
برای دریافت یک نمونه طرح درس مربوط به ماده درسی حرفه و فن درس گل ها و گیاهان زینتی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.
طرح درس در قالب word ارائه درس در قالب power point
نام دبیر: خانم یگان زاده
برای دریافت یک نمونه طرح درس مربوط به ماده درسی حرفه و فن درس سیستم بر روی لینک های زیر کلیک کنید.
طرح درس در قالب word ارائه درس در قالب power point
نام دبیر: خانم یگان زاده
نتیجه مداری چیزی است که ذهن و اندیشه تربیتی ما را در مدارس شکل میدهد. به همین دلیل ارزشیابیهای پیشرفت تحصیلی بر نتیجهی نهایی یادگیری متمرکز شده و امتحانات پایانی نقش اصلی را ایفا میکنند و پایه قضاوت در مورد آن چیزی قرار میگیرند که دانشآموزان به آن دست یافتهاند. در این نوع ارزشیابیها دانستهها تنها چیزی هستند که مورد سنجش قرار میگیرند و چگونه دانستن، توانستن و عملکردن در جریان آن محو و ناپیدا میشود. آییننامه امتحانات دونوبتی با پیشبینی سهم برای فرایند یادگیری در ارزش گذاری به جریان رشد دانشآموزان رویکردی را بوجود آورده است که از طریق آن میتوان هویت فردی دانشآموزان را مورد توجه جدی قرار داد. توجه به فعالیتهای مستمر دانشآموزان در قالب سنجش عملکرد و نحوه کوشیدن دانشآموزان ضمن آشکار کردن سرمایه منحصر به فرد فطری هر کدام از آنها امکان تولید دانش و نوآوری و خلاقیت را فراهم میکند. فرایندها و فرآوردههای یادگیری غیر شناختی دانشآموزان با روشهای معمول سنجش یادگیری قابل اندازهگیری نیستند. بنابراین معلمان باید این مسئله را مورد توجه قرار داده و راههای جدیدی را برگزینند (دانش پژوه، 1380).
ارزشیابی مستمر مفهومی است که مقامات عالی تصمیمگیرنده در آموزش و پرورش پس از سالها بحث و تبادل نظر در رشته های تخصصی برای اهمیت دادن به چرخهی (تدریس- یادگیری- ارزشیابی) و به عبارتی اعتلای سطح کیفی آموزش و یادگیری به وجود آوردهاند. مسوولان آموزش و پرورش در نتیجه بحث و تبادل نظر به این توافق رسیدند که با کاهش یک نوبت از امتحانات پایانی فرصتهای آموزشی بیشتر به معلمان داده خواهد شد تا همزمان با اجرای ارزشیابیهای مستمر سطح کیفی تدریس و یادگیری را افزایش دهند. از نظر نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح دو نوبتی شدن امتحانات و درج ماده و تبصرههایی برای ارزشیابی مستمر در آییننامه امتحانات دوره ابتدایی و راهنمایی این مفهوم را بیش از پیش تقویت و گسترش داده است (خوش خلق، 1381).
برای مشاهده pdf کتاب های درسی ابتدا فایل مربوطه را از اینجا دانلود نموده و برای نصب آن بروی کلید های Next کلیک کرده و رمز ۱۲۳۴۵۶ را در قسمت مربوطه وارد کنید.
برای مشاهده pdf کتاب های درسی ابتدا فایل مربوطه را از اینجا دانلود نموده و برای نصب آن بروی کلید های Next کلیک کرده و رمز ۱۲۳۴۵۶ را در قسمت مربوطه وارد کنید.
برای مشاهده pdf کتاب های درسی ابتدا فایل مربوطه را از اینجا دانلود نموده و برای نصب آن بروی کلید های Next کلیک کرده و رمز ۱۲۳۴۵۶ را در قسمت مربوطه وارد کنید.
علوم تجربی حرفه و فن تعلیمات دینی
پسورد فایل زیپ : www.tya.blogfa.com
حجم فایل: ۶۰۳ کیلو بایت
آموزش رایج در مدارس کشور، یک آموزش سنتی و یا به عبارت دیگر آموزش فقط شنیداری می باشد. حداکثر اقدام تصویری در خصوص موضوعات مورد آموزش، نصب بعضی پوسترهای رنگی بر روی تخته سیاه کلاس می باشد. در روش دیداری- شنیداری سعی می شود آموزش به کمک فیلم ، انیمیشن، نماهنگ و ... ارائه گردد. در این روش ماندگاری مطلب قریب به 20 سال می باشد در حالی که ماندگاری مطلب در روش شنیداری حداکثر 6 ماه است. در ضمن در روش دیداری- شنیداری مطالب علمی در محیطی جذابتر و در مدت زمان کمتر قابل انتقال است
در مدارس معمولی، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها، برنامه های درسی، سؤالات تمرینات اضافه، امتحانات کلاس و ... می شود. اما در مدارس چندرسانه ای علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا، اسلاید و ... استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد. این قدم اول در راه حرکت به سمت مدارس هوشمند است.
درباره ی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی (و به طور خاص مدارس) دو رویکرد متفاوت وجود دارد. برخی معتقدند، اثر فناوری های جدید تدریجی است و صرفاً انتقال برنامه ی درسی سنتی را کارآمدتر می سازد و در واقع، دسترسی به اطلاعات سریع تر می شود. رویکردی دیگر معتقد است ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به مدرسه ها، هدف ها و ابزارهای تعلیم و تربیت را به طور اساسی تغییر می دهد. از این دیدگاه فناوری اطلاعات بر مرزهای ساختاری نظام آموزش سنتی فایق می آید.