یادگیری از طریق همیاری (Cooperative Learning)
یادگیری همکارانه(گروه بندی دانش آموزان)
انسان دوست دارد درجمع شرکت کند و مورد پذیرش دیگران قرار گیرد . کودکانی که مورد پذیرش قرار نگیرند با استفاده ازمکانیسم های دفاعی متعددی احساس نامطلوب خود را بروز می دهند . طرد شدن و مورد قبول دیگران قرار نگرفتن نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان رانیز ناراحت ونگران می سازد .
پژوهش نشان می دهد که با ترتیب دادن همکاری محصلان به شکل دو نفری یادرگروه های کوچک به هنگام کارکردن روی فعالیت ها یا تکالیف ، غالباً نتایج بسیارمثبتی به دست می آید . یادگیری همکارانه ، مزایای عاطفی و اجتماعی ، مانند علاقه ی فزونتربه موضوع درس و ارزشگذاری بیشتر بدان راترویج می کند ونگرش های مثبت و تعاملات اجتماعی در بین آنان راکه ازنظرجنسیت،نژاد،قومیت،سطوح موفقیت وسایرخصوصیات متفاوت هستند ، افزایش می دهد.یادگیری همکارانه ضمناً با در گیرکردن محصلان دربحث وگفتگو ظرفیتی برای تحصیل امتیازات شخصی و فرا شناختی به وجود می آوردکه مستلزم آن است تاپردازش اطلاعات مرتبط باتکالیف وراهبرد های حل مسئله راوضوح ببخشند.محصلان وقتی که ...